Pro Bono Communicatie: 17 juni 2022

Tijdens de jaarlijkse Pro Bono Communicatie dag zetten marketing- en communicatiespecialisten hun skills in voor een communicatie vraagstuk van een stichting / maatschappelijke organisatie. Deze lokale samenwerkingsverbanden dragen bij aan een betere wereld en de SDG’s 2030 (de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen).

Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands ‘voor de publieke zaak betekent’. Werk door specialisten dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij. 

Voor marcom professionals:

Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en misschien wel binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?

Tijdens Pro Bono combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. In een klein team van marcom-specialisten (circa 6 tot 8 personen, van copywriter tot creatief, van strateeg tot SEO specialist) werk je aan een concreet  communicatie vraagstuk van een lokale non-profit organisatie. Samen met een medewerker van de non-profit werken jullie praktisch. Na deze dag kan de maatschappelijke organisatie daadwerkelijk aan de slag met de plannen, ideeën, enzovoort.

Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste  communicatie event van het jaar, vol leermomenten, zingeving en samenwerkingen. 

Foto's Pro Bono 2022

LICHT 
Pro Bono Communicatie Lab organiseren we jaarlijks samen met LICHT (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals),  gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.

Voor maatschappelijke organisaties:

Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie specialisten. Zij zetten graag hun kennis (en hart) vrijwillig in voor de samenleving en jouw stichting of maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt. Eerdere edities werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving De Huiskamer voor vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website, een team communicatie specialisten maakte voor Speelpark de Splinter een uitgewerkte  antirookcampagne en Markieza kreeg twee podcasts met verhalen van ervaringsdeskundigen. Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering of website? Doe mee met deze unieke event en geef je interesse bij Julia Geerts aan voor een volgende editie van Pro Bono in juni 2023.