Vacatures
“Een beweging creëren waarin 7.000 professionals in de regio Eindhoven hun talent, kennis, hart of handen inzetten voor een hechtere samenleving.”. Help jij ons bij het realiseren van onze droom? Momenteel zijn we op zoek naar een:
Intermediair in maatschappelijk betrokken ondernemen
Veel bedrijven hebben hart voor de samenleving. Ze dragen graag én bewust hun steentje bij. Door bijvoorbeeld kennis beschikbaar te stellen of de handen uit de mouwen te steken. Dat is ook nodig. Heel veel maatschappelijke organisaties in de Brainport regio komen menskracht, expertise en middelen te kort om elke dag hun opdracht waar te maken. Daarvoor staat onze stichting Samen voor Eindhoven, initiatiefnemer van Brainport voor Elkaar, opgesteld.
Als intermediair werk je zelfstandig binnen een stichting die jaarlijks zo’n 3.000 bedrijfsvrijwilligers matcht. De Intermediair zorgt voor een optimale afstemming tussen vraag van de maatschappelijke organisatie en aanbod van deze bedrijfspartners met vrijwilligers. Die match kan gemaakt worden op basis van hoofd (kennis), hart (aandacht) of handen (klus). Daarbij wordt bij iedere activiteit gestreefd naar een transformatieve ervaring voor de bedrijfsvrijwilliger.
Met kwaliteit en enthousiasme wordt enerzijds een hoge partnertevredenheid gecreëerd, anderzijds een basis om nieuwe maatschappelijke organisaties en bedrijven aan te sluiten.
De uitdagingen
- Wij werken iedere dag aan een beweging die de samenleving hechter en beter maakt. Wij brengen mensen samen én stellen hen in de gelegenheid iets voor een ander te betekenen om zo een bijdrage te leveren aan de UN Global Goals in de Brainport regio.
- We mobiliseerden al zo’n 15.000 medewerkers uit bedrijven om hun tijd en kennis te delen met non profit organisaties. Dat is mooi, maar het potentieel is nog vele malen groter, dus daar gaan we voor.
Help jij ons mee om onze droom waar te maken?
We zoeken een collega die:
- Een kanjer is in het organiseren, initiëren, faciliteren en begeleiden van teamdagen voor het goede doel, nieuwe activiteiten op de vrijwilligerskalender en de bedrijfspagina’s regelt.
- Een natuurtalent is in klantcontact en relatiebeheer, het uitbouwen van huidige klanten en het verder laten groeien van het maatschappelijke netwerk.
- Gewend is planmatig en resultaatgericht te werken in een CRM systeem (Salesforce)
- Gaat voor minimaal een 8+ in klanttevredenheid en een hoge NPS score
- Engels beheerst en bij voorkeur woont in Eindhoven en in het bezit is van een rijbewijs en auto om relaties te bezoeken.
- Altijd de verbinding zoekt en maakt, die makkelijk mensen en organisaties samenbrengt.
Het aanbod
- We bieden je de leukste baan van de wereld in een ondernemend team van 8 medewerkers.
- Onze kernwaarden zijn: samenwerken, verbinden, inspireren, ondernemend, doelgericht, creatief en innovatief.
- De functie is op basis van 28 – 32 uur per week.
- Daarbij horen ook 200 vakantie-uren per jaar (obv 40-uur), een pensioenregeling, opleidingsmogelijkheden en een kilometervergoeding, ook voor de fiets.
- Maandagochtend starten we met de weekstart op ons kantoor bij NXP op de mooie High Tech Campus en lunchen we samen. Woensdagmorgen zitten we als team bij Brainport op Strijp T. We zien ook graag dat je vrijdags aanwezig bent. Je kunt vanuit huis werken of vanuit kantoor.
- Het dienstverband start op basis van een jaarcontract.
Interesse?
Heb je interesse in deze unieke baan in Brainport Eindhoven, bel dan met Paul Ypinga, Directeur Samen voor Eindhoven, voor vragen of om je interesse kenbaar te maken. Mailen mag natuurlijk ook: paul@samenvooreindhoven.nl. Paul is bereikbaar op tel nr 06 – 234 524 52.
We starten snel met het inplannen van gesprekken.
Content creator/vlogger/
tekstschrijvers/fotografen
Word jij net als wij geraakt door bijzondere ontmoetingen waaruit mooie nieuwe dingen ontstaan? En wil je deze ontmoetingen graag vastleggen en delen om anderen te raken? Word dan één van onze nieuwe vloggers/content creators.
Wij zijn altijd op zoek naar een team van creatieve mediaprofessionals die op vrijwillige basis over één van onze events wil vloggen, het in een animatie of story vastlegt, fotografeert of over schrijft (voor onze site en social media).
Je bent aanwezig op het event of impact day en maakt content van alle bijzondere ontmoetingen die tot stand komen. De filmpjes, foto’s en/o of publiceren wij o.a. op onze social media kanalen. Het betreft een pro bono functie met veel vrijheid en zelfstandigheid. Natuurlijk promoten we daarbij je inzet en maak je gebruik van ons netwerk.
Geïnteresseerd? Neem gerust vrijblijvend contact op met ons via info@samenvooreindhoven.nl.
Stagiair(e) online communicatie
Ben je student(e) Communicatie, ICT, facility management of van een aanverwante HBO/MBO (Sint Lucas)?
Zoek je een interessante, leuke én zinvolle praktijkgerichte stageplek? Grijp nu jouw kans bij Samen voor Eindhoven! Wij zijn op zoek naar een gedreven student(e) die zich als een vis in het water voelt op een interactief social platform. Help ons om onze droom waar te maken! Laat van je horen als je een hands-on mentaliteit hebt, graag content creëert (social platform, vloggen, interviews, stories), goed en lekker schrijft voor social media maar ook onze intermediair collega’s ondersteunt door vraag en aanbod van goede doelen op onze digitale vrijwilligerskalender te monitoren en te delen. Dit doe je in Salesforce. Is je interesse gewekt? Mail naar info@samenvooreindhoven.nl.
“Hoe zou het zijn als we allemaal één dag aan Eindhoven geven? Hoe zou de stad er dan uitzien?”
Iedere dag brengen wij twee werelden (de profit en non-profit wereld) bij elkaar. Iedere dag delen we bijzondere ontmoetingen. De verschillen tussen deze werelden worden kleiner, vooroordelen verdwijnen, we slaan bruggen naar elkaar en we verrijken elkaar. Wat betekent dit voor een dakloze, een vluchteling en voor een bedrijf? In deze film komen beide partijen aan bod. De documentaire ‘ÉÉN DAG’ is gemaakt door onze afstudeerders Jim en Koen.
Vlog met Theo Maassen die zijn warme winterjas doneerde aan dakloze mensen in Eindhoven.
In 2019 werkte acteur, cabaretier en betrokken Eindhovenaar Theo Maassen vrijwillig mee aan de jaarlijkse ‘jassenactie’ GEEF EEN JAS, VERWARM EEN HART. Onderstaande vlogje namen wij op onze toenmalige digitale marketing stagiaire Cristina voorzag de vlog van onder andere ondertiteling. Dankzij dit filmpje op onze social media kanalen, ontstond er veel bekendheid voor deze actie. Theo, nogmaals dank!