Pro Bono Communicatie 25 juni en 2 juli 2021
Tijdens Pro Bono Communicatie van Samen voor Eindhoven zetten professionals hun skills in voor een (communicatie) vraagstuk van een stichting of maatschappelijke organisatie. Dit jaar zijn dat:
👉🏽 Combinatie Jeugdzorg
👉🏽 Humanitas
👉🏽 IVN, Instituut voor natuureducatie #Geldrop
👉🏽 KansPlus #Carrousel
🧡 Deze lokale samenwerkingsverbanden dragen bij aan een betere wereld en de sdgs2030 (de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen).
Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands voor de publieke zaak betekent. Werk door professionelen dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij.
Voor marcom professionals:
Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en misschien wel binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?
Tijdens Pro Bono combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. Met een paar teams met marcom-professionals ga je twee dagdelen met maatschappelijke communicatie-vraagstukken voor Eindhovense stichtingen praktisch uitwerken. Na deze twee dagen kan de maatschappelijke organisatie daadwerkelijk aan de slag met de plannen, ideeën, enzovoort.
Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste communicatie event van het jaar, vol leermomenten, zingeving en samenwerkingen.
Voor maatschappelijke organisaties:
Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie professionals. Zij zetten graag hun kennis (en hart) vrijwillig in voor de samenleving en jouw stichting of maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt. Eerdere edities werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving de Huiskamer voor vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website en ontving Speelpark de Splinter een uitgewerkte antirookcampagne. Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering of website? Doe mee met deze unieke event. Dit jaar online in twee dagdelen: vrijdag 25 juni (9.00-13.00) en vrijdag 2 juli (9.00-13.00).
Aanmelden:
Meld je bij Sandra alvast voor voor Pro Bono Communicatie 2022 aan.
DIT IS LICHT
Pro Bono Communicatie Lab organiseren we jaarlijks samen met LICHT (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals), gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.
Ervaringen deelnemers
GLOBAL INTERVIEW OVER PRO BONO MET ESTHER HOFSTEDE
Samen voor Eindhoven is verbonden met Pro Bono Lab. In 2020 lanceerde Pro Bono Lab de studie “international panorama of pro bono” met als doel de diversiteit van pro bono cases over de hele wereld analyseren. Je leest het interview met Esther Hofstede van Samen voor Eindhoven hier.