Pro Bono Communicatie: 8 november 2024
Een begrip aan het worden in regio Eindhoven: de Pro Bono Communicatie dag waarbij marketing- en communicatiespecialisten hun vakkennis en passie inzetten. Samen met een stichting / maatschappelijke organisatie wordt aan een heel concreet communicatie vraagstuk gewerkt. Dit jaar deden negen maatschappelijke organisaties mee aan deze dag op vrijdag 8 november. We waren weer te gast in het Conference Centre op High Tech Campus Eindhoven.
Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands ‘voor de publieke zaak betekent’. Werk door specialisten dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij.
Voor maatschappelijke organisaties:
Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie specialisten. Zij zetten graag hun kennis (en hart) vrijwillig in voor de samenleving en jouw maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono Communicatie leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt.
Zo werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving De Huiskamer voor Vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website, een team communicatie specialisten maakte voor Speelpark de Splinter een uitgewerkte antirookcampagne en Markieza kreeg twee podcasts met verhalen van ervaringsdeskundigen.
Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering, social media plan of website? Doe mee met dit unieke event. Julia Geerts van Samen voor Eindhoven vertelt je graag meer over wat de Pro Bono dag voor jou kan betekenen.
Voor marketing- en communicatiespecialisten:
Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en misschien wel binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?
Tijdens Pro Bono combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. In een klein team van marcom-specialisten (circa 6 tot 8 personen, van copywriter tot creatief, van strateeg tot SEO specialist) werk je aan een concreet communicatie vraagstuk van een lokale non-profit organisatie. Samen met een professional van de non-profit werken jullie praktisch. Na deze dag kan de maatschappelijke organisatie daadwerkelijk aan de slag met de plannen, ideeën, enzovoort.
Pro Bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste communicatie event van het jaar, vol leermomenten, zingeving en samenwerkingen.
Geïnteresseerd in de Pro Bono Communicatie dag?
Neem contact op met Julia Geerts
Samenwerkingspartners
De Pro Bono Communicatie dag wordt mede mogelijk gemaakt door LICHT, Happy Horizon, High Tech Campus Eindhoven, Brainport voor Elkaar en Samen voor Eindhoven.
Fotografie door Thomas Beeldbaas