Pro Bono Communicatie ook online succesvol

Pro Bono betekent één werkdag jouw professionele skills inzetten voor een (communicatie) vraagstuk van een maatschappelijke organisatie.

Voor marcom professionals:

Ooit bedacht dat jij met jouw marketing & communicatie kennis en vaardigheden in één dag een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie in de Brainportregio? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf en misschien wel binnen jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven? Tijdens de Pro Bono dag combineer je bezield werken en iets terug geven aan de maatschappij. Met een paar teams met marcom-professionals ga je één dag met maatschappelijke communicatie-vraagstukken voor Eindhovense stichtingen praktisch uitwerken. Na de Pro Bono dag kan de maatschappelijke organisatie daadwerkelijk aan de slag met de plannen, ideeën, enzovoort.

Pro bono betekent één werkdag jouw professionele skills inzetten voor een communicatievraagstuk van een maatschappelijke organisatie. Pro bono is een belangrijk instrument voor sociale innovatie omdat het maatschappelijke organisaties en stichtingen essentiële vaardigheden biedt die ze vaak missen. Kortom: het leukste  communicatie event van het jaar, vol leermomenten, zingeving en samenwerkingen.

Michal Reutelingsperger, zelfstandig marketing- en communicatie specialist en in 2020 ‘volunteer leader’ voor Eindhoven Vitaal:

“Ik deed mee om verschillende redenen. Het is allereerst fantastisch om samen met andere professionals een vraagstuk op te pakken en in een korte tijd uit te werken. Ten tweede vind ik het fijn om je expertise, je werk in te kunnen zetten voor iemand anders, vooral omdat ik mijn werk ook echt heel erg leuk vind. En last but not least, is de allerbelangrijkste reden om een stichting op weg te helpen met iets waar zij geen verstand of budget voor hebben en te weten dat het uiteindelijke doel is dat je er iemand in Eindhoven mee helpt. Vooral in deze tijden is het belangrijk dat we elkaar helpen. Dat zouden we met z’n allen wat meer moeten doen. Gelukkig kon ik nu iets doen met ‘Samen voor Eindhoven’. Leuk! Dankjewel voor jullie inspiratie”.

Voor maatschappelijke organisaties:

Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: één dag werk je samen met een team van gedreven marketing- en communicatie professionals. Zij zetten graag hun kennis (en hart) vrijwillig in voor de samenleving en jouw stichting of maatschappelijke organisatie. De ervaring na een aantal edities van Pro Bono leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt. Eerdere edities werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving de Huiskamer voor vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website en ontving Speelpark de Splinter een uitgewerkte  antirookcampagne. Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering of website? Doe in 2021 mee deze unieke dag.

Daan van der Vleuten van PsySalon (= organiseren voorlichtings- en ontmoetingsbijeenkomsten om taboeonderwerpen rond geestelijke gezondheidszorg laagdrempelig bespreekbaar te maken) over de Pro Bono Communicatie Dag 2020:

“Na weken in contact te zijn geweest met Samen voor Eindhoven is het zover op 6 november 2020. Een team van meer dan 10 communicatieprofessionals buigen zich gezamenlijk over het communicatievraagstuk van PsySalon Oirschot. Verwachtingen zijn bij ons, de organisatoren van de Psysalon, hooggespannen. De volunteerleaders (teamleaders) en Samen voor Eindhoven (organisatie) waren betrokken bij het concretiseren van het communicatievraagstuk. Door de coronamaatregelen moest de Pro Bono Dag toch geheel digitaal plaatsvinden. Zoveel verschillende communicatieprofessionals vanuit verschillende disciplines die meteen als een team aan de slag gingen onder leiding van de teamleaders is een bijzondere ervaring. Het resultaat moest wel een mooi antwoord op ons communicatievraagstuk worden… En dat was het. Ik was onder de indruk, ik ben er stil van wat de professionals in één dag voor PsySalon opleverden. Dank daarvoor!”

DIT IS LICHT 
Pro Bono Communicatie Lab organiseren we jaarlijks samen met Licht (= de schakel tussen zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals),  gemeente Eindhoven en High Tech Campus Eindhoven.

AANMELDEN
Wil jij als maatschappelijke organisatie of marcomprofessional in 2021 meedoen? Meld je dan nu aan: info@samenvooreindhoven.nl